پردیس امیر کبیر البرز

برگزاری سومین نشست هم اندیشی مدیران میزبان نو معلمان

سومین نشست هم اندیشی مدیران میزبان نو معلمان  استان البرز راس ساعت 9 صبح روز دوشنبه 09/07/97 در سالن کارگروه پردیس حکیم فردوسی برگزار گردید. ابتدا آقای دکتر صالحی به معرفی دانشگاه فرهنگیان استان البرز و پردیس های آن از منظر آمار دانشجو معلمان و مهارت آموزان پرداختند. ایشان کم توجهی به مراکز تربیت معلم را یکی از عوامل تضعیف آموزش و پرورش طی بیست سال گذشته دانستند که این تضعیف سبب شد تا دانشگاه فرهنگیان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولین در سال 1390 تأسیس گردد.ایشان همچنین در خصوص برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان از جمله دروس عمومی، دروس تخصصی، دروس تربیت اسلامی، دروس تربیتی و کارورزی و تاثیر آنها بر معلمی توضیحات مبسوطی ارائه نمودند.

سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان استان البرز در بخشی دیگری از سخنان خود انتظارات دانشگاه از آموزش و پرورش برای استفاده درست از ظرفیت دانش آموختگان را در سه سطح اداره کل، ادارات نواحی و مدارس توضیح دادند و خواستار همکاری با نومعلمان در زمینه صدور ابلاغ تدریس متناسب با رشته تحصیلی آنان شدند.

آقای رحمانیان معاون محترم پژوهشی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز سال اول معلمی را پل عبور از نظر به عمل دانستند که هدایت و راهبری این گذر توسط مدیران محترم مدارس انجام می پذیرد. لذا مدیران محترم باید شرایطی فراهم نمایند تا علم معلمی در کنار تجربه معلمی به هنر معلمی تبدیل شود.

سپس روایت نومعلمان از اولین روز حضورشان در مدرسه توسط آقای سادین مسئول محترم نظارت و ارزیابی استان قرائت شد و این روایت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیران محترم مدارس نقطه نظرات خود را ارائه نمودند که اکثر آنان نسبت به عملکرد دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان رضایت داشتند لیکن نسبت به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواستار برگزاری دوره های آموزشی بیشتر بودند. در پایان دکتر گرمابی معاون آموزشی پردیس هویت یابی را یکی از نیازهای اساسی انسان برشمردند که نومعلمان نیز به دنبال کسب هویت در سال های اول معلمی هستند و خواستار فراهم نمودن تجارب موفق  و بستر احساس ارزشمندی جهت کسب هویت موفق توسط نومعلمان از سوی مدیران شدند. در ادامه، نشست پرسش و پاسخ مدیران مدارس با مسئولین اداره کل برگزار گردید و سومین نشست در ساعت 12 به پایان رسید .


نظرات کاربران